Hoppa till sidans innehåll

Följ sidan "Träningsformer"

Fyll i namn och e-postadress nedan för att följa denna sida. Ett e-postmeddelande kommer då att skickas till dig när något nytt publiceras på sidan.

Träningsformer


Här kan du läsa om alla våra pass!

ALLA PLATSAR
Gammal som ung, van som ovan!
Gympapass där vi jobbar låt för låt. Där du själv väljer nivån.
Små rörelser = lättare, stora rörelser = tyngre.
Det här passet bir med andra ord så jobbigt som du själv gör det.
Vi tränar kondition, styrka, rörlighet och balans.

 

CIRKEL I STORA SALEN
Cirkelträning är varierat antal stationer med intervallbaserad effektiv träning där styrka och kondition tränas, ofta används någon form av enklare redskap.

 

CORE/RUMPA
Skapa en stabil grund, träna core och rumpa.
Här fokuserar vi på funktionell styrketräning med fokus på styrka för bål och rumpa och stabilitet för bålen.

 

CYKEL
Cykling är en uthållighetsträning/konditionsträning som förbättrar vår syreupptagningsförmåga. Fördelarna med att cykla är att det är en skonsam träning som är mycket effektiv. Träningen sker idividuellt fast i grupp och det är bara du själv som väljer hur jobbigt det ska bli. Passens längd varierar mellan 30-100 minuter.

 

EASYLINE/BAS
Effektiv cirkelträning i ”mjuka” maskiner, styrketräning som samtidigt ökar energiförbrukningen i kroppen. Du behöver inte göra några inställningar innan du sätter igång. Ju snabbare du utför rörelserna, desto mer ökar motståndet och tvärtom.
Skillnad mellan easyline och easyline bas är den att i baspasset är det enbart maskinerna och i easyline finns det ofta 9 st mellanstationer.

 

FUNKTIONELL STYRKA
Vid funktionell träning tränar vi flera olika muskler samtidigt - rumpa, lår, axlar, mage och rygg. I en och samma övning tränar vi styrka, rörlighet, balans, stabilitet och koordination för att klara av belastningar i vardagen (men även inom idrotten). Kroppskontroll helt enkelt!

 

GUBBTRÄNING
Ett pass där bara herrar är välkomna.
I det här passet kommer vi att träna både styrka och kondition. Du tränar utifrån din egen nivå och i din egen takt.
Vi lovar ett pass fyllt med glada skratt och massor med träning.

 

GYMPA
Traditionell gympa där hela kroppen får arbeta.
Enkla stegkombinationer och hopp ingår. Konditionskrävande övningar varvas med styrke- och rörlighetsövningar. 
Allt med medryckande och pulshöjande musik.

 

GYMYOGA
En blandning av yoga och pilates.
Fokus ligger på att öka din Balans, styrka, smidighet, mag- och ryggträning.
Passet avslutas med avslappningsträning.

 

KILLCIRKEL
Precis som i gubbträning är bara killar välkomna till detta pass. Här får du prova på olika övningar i ett cirkelbaserat upplägg. 
Du utmanar dig så mycket som du kan och orkar.

 

LÅDAN
Träningspass i lådan är för dig som gillar kombinationen av styrka och flås, träning som är effektiv, funktionell och intensiv. Träning som teambuildar men också utmanar dig som enskild individ.

 

LÄTTYOGA
Det här är en mjuk träning i kombination med andning och vila.

 

PUMP
Med hjälp av en skivstång och olika vikter tränar vi effektiv styrketräning för hela kroppen. Eftersom belastningen går att justera är detta ett pass som passar alla.

 

RÖRLIGHETSTRÄNING
Sittandes och ståendes jobbar vi med hela kroppen. Vi tränar rörlighet för både leder och muskler. Gammal som ung behöver vi få igång cirkulationen i kroppen.

 

SENIOR STYRKA BALANS
Sittande/stående gymnastik med inriktning på balans.

 

SITTGYMPA
Vi jobbar med hela kroppen i ett lugnt tempo. Mjuka rörelser sittande på en stol.

 

SMIDIG
Hur gör du för att behålla och utveckla din rörlighet? I det här passet får du verktygen till att utmana dig till att bli rörligare och smidigare. Det är mjuka rörelser som blandas med en foam roller. En rulle som du rullar över dina muskler.

 

STARK OCH SMIDIG
Enkel, effektiv och rolig styrke- och rörlighetsträning. 
Ett kombinationspass där vi varvar styrka, rörlighet och utmaning.

 

STARK OCH SMIDIG SENIOR
Enkel, effektiv och rolig styrke- och rörlighetsträning.
Vi utgår ifrån grundövningarna men här är övningarna anpassade efter våra seniorer och syftar till att bibehålla och stärka kroppens funktionalitet, balans och koordination.

 

TIPSPROMENAD
I Rismarken finns Korpens tipsrad med frågor för både vuxna och barn.Nya frågor vartredje vecka från april-september. Passa på att få motion samtidigt som du har en chans att vinna på din tipsrad!

 

TRX
Du använder den egna kroppstyngden och gravitationen för att träna styrka, balans, flexibilitet och stabilitet. Hjälpmedel är band som är fästa i taket.

 

UTELÅDAN
Träningspass i utelådan är för dig som gillar kombinationen av styrka och flås, träning som är effektiv, funktionell och intensiv. 

 

VATTENTRÄNING
Vattengympa passar både dig som är helt otränad och dig som är vältränad, eftersom du själv bestämmer intensiteten. Träning i vatten minskar risken för skador eftersom vattenmotståndet fungerar som en broms och förhindrar ryckiga och knyckiga rörelser.

YOGA
Med medveten andning används kroppspositioner för att öva styrka, balans, stabilitet och mjukhet. Avslutas med avslappning

 

Inga nyheter är skapade


     

Öppettider gymmet
Alla dagar 05.00 - 21.30

 

Öppettider receptionen
Våren 2018

 

Måndag 09.00-11.00
  16.30-19.00
Tisdag 09.00-11.00
  16.30-19.00
Onsdag 09.00-11.00
  16.30-19.00
Torsdag  09.00-11.00 
  16.30-19.00
Fredag  09.00-11.00
    


 

the_academy_loggga 

 


Postadress:
Korpförening Vadstena - Korpen
Motalagatan 18
59232 Vadstena

Besöksadress:
Motalagatan 18
59232 Vadstena

Kontakt:
Tel: 0143-101 96
E-post: kansli@korpenvadstena.se

Se all info