Hoppa till sidans innehåll

Följ sidan "Träningsformer"

Fyll i namn och e-postadress nedan för att följa denna sida. Ett e-postmeddelande kommer då att skickas till dig när något nytt publiceras på sidan.

Träningsformer


Här kan du läsa om alla våra pass!

20-20-20
20 min  aerobic, 20 min step och 20 min core. 
Enkla stegkombinationer och full fart i 60 min. 

 

ALLA PLATSAR
Gammal som ung, van som ovan!
Gympapass där vi jobbar låt för låt. Där du själv väljer nivån.
Små rörelser = lättare, stora rörelser = tyngre.
Det här passet bir med andra ord så jobbigt som du själv gör det.
Vi tränar kondition, styrka, rörlighet och balans.

 

CIRKEL I STORA SALEN
Cirkelträning är varierat antal stationer med intervallbaserad effektiv träning där styrka och kondition tränas, ofta används någon form av enklare redskap.

 


CORE
Under 30 minuter tränar vi funktionell styrketräning med fokus på styrka och stabilitet i bålen. Uttrycket "core" kommer från engelskan och betyder kärna. Eftersom bålen är kärnan till all rörelse är denna träning viktig för all fysisk prestation och välmående. Skapa en stabil grund, träna core!

 

CORE/STYRKA
75% core och stabilitetsträning , 25% styrketräning.
Inte ett pass är det andra likt. Enkelt men jobbigt.

 

CYKEL
Cykling är en uthållighetsträning/konditionsträning som förbättrar vår syreupptagningsförmåga. Fördelarna med att cykla är att det är en skonsam träning som är mycket effektiv. Träningen sker idividuellt fast i grupp och det är bara du själv som väljer hur jobbigt det ska bli. Passens längd varierar mellan 30-100 minuter.

 

EASYLINE
Effektiv cirkelträning i ”mjuka” maskiner, styrketräning som samtidigt ökar energiförbrukningen i kroppen. Du behöver inte göra några inställningar innan du sätter igång. Ju snabbare du utför rörelserna, desto mer ökar motståndet och tvärtom.

 

FOKUS RUMPA
Utmana din rumpa!
Olika positioner stående, liggande, i intervaller, kanske ett gummiband?

 

FUNCTIONAL MOVES
Vid funktionell träning tränar vi flera olika muskler samtidigt - rumpa, lår, axlar, mage och rygg. I en och samma övning tränar vi styrka, rörlighet, balans, stabilitet och koordination för att klara av belastningar i vardagen (men även inom idrotten). Kroppskontroll helt enkelt!

 

GYMYOGA
En blandning av yoga och pilates.

Fokus ligger på att öka din Balans, styrka, smidighet, mag- och ryggträning.
Passet avslutas med avslappningsträning.

 


LATIN FUSION
Barn 10-12 år
En dansklass med latinamerikanska rytmer. Enkla stegkombinationer med fokus på rörelseglädje och energi.

 

LÅDAN
Träningspass i lådan är för dig som gillar kombinationen av styrka och flås, träning som är effektiv, funktionell och intensiv. Träning som teambuildar men också utmanar dig som enskild individ.

 

LÄTTYOGA
Det här är en mjuk träning i kombination med andning och vila.

 

LÖPGRUPPEN
Här kan alla vara med. Välj mellan distans eller intervallpass.

Gruppen anpassas efter deltagarna.

 

PUMP
Med hjälp av en skivstång och olika vikter tränar vi effektiv styrketräning för hela kroppen. Eftersom belastningen går att justera är detta ett pass som passar alla.

 

RÖRLIGHETSTRÄNING
Sittandes och ståendes jobbar vi med hela kroppen. Vi tränar rörlighet för både leder och muskler. Gammal som ung behöver vi få igång cirkulationen i kroppen.

 

SENIOR STYRKA BALANS
Sittande/stående gymnastik med inriktning på balans.

 

SITTGYMPA
Vi jobbar med hela kroppen i ett lugnt tempo. Mjuka rörelser sittande på en stol.

 

STARK OCH SMIDIG
Enkel, effektiv och rolig styrke- och rörlighetsträning. 
Ett kombinationspass där vi varvar styrka, rörlighet och utmaning.

 

STARK OCH SMIDIG SENIOR
Enkel, effektiv och rolig styrke- och rörlighetsträning.
Vi utgår ifrån grundövningarna men här är övningarna anpassade efter våra seniorer och syftar till att bibehålla och stärka kroppens funktionalitet, balans och koordination.

 

SKEPPSBROTT
Ett pass för vuxna och barn tillsammans. Här bygger vi upp olika hinder/motorikbanor där vi på ett lekfullt sätt tar oss igenom dessa hinder. Träna inför ett lopp, träna tillsammans, träna för livet.

 

TABATA
Tabata är en form av träning där du på kort tid kan uppnå stora träningsreslutat. Varje träningsrunda innehåller 8 omgångar som du utför i 20 sek med 10 sek vila mellan narje omgång.

 

TIPSPROMENAD
I Rismarken finns Korpens tipsrad med frågor för både vuxna och barn.Nya frågor vartredje vecka från april-september. Passa på att få motion samtidigt som du har en chans att vinna på din tipsrad!

 

TRX
Du använder den egna kroppstyngden och gravitationen för att träna styrka, balans, flexibilitet och stabilitet. Hjälpmedel är band som är fästa i taket.

 

UTELÅDAN
Träningspass i utelådan är för dig som gillar kombinationen av styrka och flås, träning som är effektiv, funktionell och intensiv. 

 

VATTENTRÄNING
Vattengympa passar både dig som är helt otränad och dig som är vältränad, eftersom du själv bestämmer intensiteten. Träning i vatten minskar risken för skador eftersom vattenmotståndet fungerar som en broms och förhindrar ryckiga och knyckiga rörelser.

 

YOGA
Med medveten andning används kroppspositioner för att öva styrka, balans, stabilitet och mjukhet. Avslutas med avslappning

 

Inga nyheter är skapade


     

Öppettider gymmet
Alla dagar 05.00 - 21.30

 

Öppettider receptionen
Mån  09.00 - 11.00
  16.30 - 19.00
Tis 09.00 - 11.00
  16.30 - 19.00
Ons 09.00 - 11.00
  16.30 - 19.00
Tors 09.00 - 11.00
  16.30 - 19.00
Fre 09.00 - 11.00
   

 

 


 

the_academy_loggga 

 


Filtrera nyheter

Postadress:
Korpförening Vadstena - Korpen
Motalagatan 18
59232 Vadstena

Besöksadress:
Motalagatan 18
59232 Vadstena

Kontakt:
Tel: 0143-101 96
E-post: This is a mailto link

Se all info